Irland


.......DATUM: 2009-10-31 Klockan: 15:34:05

Goddag!
Önskar jag kunde säga att jag är frisk och pluggat allt det som jag stannade hemma från Skottland för men nej. Jag är superförkyld med huvudvärk och pluggandet har det inte direkt blivit något av. Istället har det blivit en massa avsnitt av True Blood, Mammas pojkar (asg) och senast igår filmen Cirque Du Freak: The Vampires Assistant. Inte direkt någon höjdare om jag ska vara ärlig, inget jag rekomenderar...inte alls!


Men nu så! Irland
Jag åkte alltså från Bognor lördags kväll för att ta flyget från Gatwick till Dublin med de tre amerikanarna Beth, Matea och Shaina. Frid och fröjd ända till landningen som visade sig bli mindre trevlig. Vet inte om det var piloten som hade en dålig dag eller om det var vindarna men istället för att lugnt och fint närma oss marken gjorde planet såna där skutt neråt, ett par meter i taget. Kändes ungefär som att vara på Liseberg och att säga att jag blev illamående är inte att ta i. När hjulen slog i marken studsade vi också så där trevligt upp och ner ett antal gånger och flygplanet lutade så där trevligt för mycket åt höger. Efter de där underbara minutrarna kändes marken riktigt skön. Att vi sedan när vi väl kommit in till Dublin fick förstått att bokningen på hostlet gått fel och vi fick hitta ett annat sådär 0.00 på natten gjorde dock inte så mycket. Kanske inte bästa starten på resan men men...

Dagen efter började med frukost, ett besök i en park och sen en historisk rundtur av Dublin där jag till och med lyckades gifta mig på vikingavis ;) Efter rundturen tog vi en lunch med min nyblivne (ex-)make och hans amerikanska vänner. Jättetrevligt!
Kvällen slutade med en pub crawl. För min del blev det dock inte speciellt mycket krälande. Öl är ju liksom inte riktigt min grej!

En sighseeing-tur blev måndagens ändamål och vi lyckades shoppa lite, ta massa kort och ha almännt trevligt. Matea låg dock hemma sjuk så hon missade tyvärr det hon mest av allt ville se; Guinness storehouse! Superhäftigt!! :) Kvällen spenderades på en bro med Ben and Jerry's (glass).

Sista dagen åkte vi iväg utanför Dublin för att se den omtalade natur och jösses. Ni har ingen aning om hur fint det är!! SÅ VACKERT!! Hade det bara inte varit så blåsigt hade jag lätt kunnat stanna för evigt ;)
Vi fick se allt gröna och alla kullar och så inspelningplatserna för Braveheart och PS. I love you! Den sista var den scenen när Hillary Swank och Gerard Butler möts för första gången. Hon står vid en bro med en karta och är vilse när han kommer fram över vägkrönet! Oh la la!!
Gick och la oss tidigt eftersom vi skulle upp 3.20 för att ta flygplanet hem (eller ja de andra åkte vidare till Skottland). Sov gjorde jag dock inget för jag kunde inte andas; både näsan och halsen helt igengrodda.

men jag överlevde natten samt flygplan-, tåg- och bussresan till Bognor alldeles själver. Första gången jag gjorde något sådant själv men det gick bra. Weii!!

Har lagt ut en si så där 200 bilder på facebook om du är nyfiken och vill kika mera men här kommer några :)


Shaina och jag på flygplatsen



Så himla fin park i centrala Dublin!


Här är "mitt vikingahus" och platsen där jag "gifte mig"
ja jag vet att jag ser superglad ut...


Trinity College - Beth och Shaina

 


Inne på Guinness Storehouse :)

Såå fint!



Inspelningsplatsen för Braveheart om ni missade det från vårt mycket lyckade skådespeleri ;)

 


Trots regnet kan man inte säga annat än att det är grönt och vackert!


Finaste vyn på hela resan!! Och ja, jag lyckades ta kortet alldeles sj =D

Kommentarer
Personen som skrev detta heter: Lovisa

Hej söt! Tråkigt att du är förkylder! Såg ut som att du hade det riktigt trevligt på Irland. När jag var hemma i helgen fick jag se en massa kort från när mamma och pappa var på Irland i september och jag kan förstå att det är tjusigt! De var förresten också på Guiness Storehouse.

Tänk att dina päron kommer till dig imorgon! Kan förstå att du saknar dem. Du får krama dem superduperhårt och ta igen allt! Nu har du fått känna av hur jag har det, bara det att du har det ännu lite värre än mig :S Bra med uppvärmning inför USA :) Men tänk snart är det jul och då kommer du hem och jag har mitt första jullov på väldigt länge och då får vi ses jättemycket!!!! :D :D

Ha de superbra och ta hand om dig!! Puss & Kram

DATUM: 2009-11-04 Klockan: 10:41:00
URL: http://lovisa87.blogg.se/

★ Vill du skriva nått? Skriv det isf här :) ★



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du nån e-mail?


Kanske en hemsida lr blogg oxå?


Ditt söta meddelande till mig!

Trackback



RSS 2.0