Bath - en låååååååång dag


.......DATUM: 2009-10-11 Klockan: 00:31:18
Jag sitter, ja eller snarare halvligger i sängen och borde egentligen sova men efter att ha läst Louise blogg jag helt plötsligt skriva lite jag med! Så efter några dagars blaha blaha - dvs regn och skola - har jag äntligen gjort något roligt...ja ganska mycket roligt faktiskt.

Igår bokade jag biljett till Irland!! Jag åker med tre amerikaner och en engelsman den 24-28 oktober. De fortsätter till Skottland och jag åker till London och vidare till Bognor för att vara en duktig student ;)

Hursom, det jag egentligen skulle berätta om var ju min låååååååååånga dag. 0en måste nog bärja med igåt haha. Gick till sängs sent igår efter en trevlig kväll hos Louise som innebar två avsnitt av Svenska Hollywood fruar. Jösses är nog det enda jag behöver säga. Så kom i säng vid tolv för att sedan vakna av alarmet 05.50. Blääää! Kom upp efter att ha snozzat två gånger. Stressade som tusan för att hinna allt, inkluderat packa lunch. 4 minuter för sen (jag vet att många hemma inte blir förvånade över minutrarna) mötte jag Louise och tog bussen till Chichester 07.07. Helflummig hela vägen... De nya vännerna steg på en efter en och slutligen var vi 11 CIRTARE som var med på Bath-utflykten =)

Efter en jättelång busstur lyckades jag tydligen utbrista "Ohhhh" när Bath slutligen dyker upp och är så fruktansvärt fint. Ljusgråa stenhus som smälte in så bra i landskapet!!
Vi lyckades ta oss till de Romerska baden vilket var ett riktigt fint ställe. "LITE" för mycket folk för att det skulle gå att verkligen njuta av det men nu har jag iaf sett det =)

Vi fortsatte med lunch och sedan splittrade vi upp oss i två grupper där den andra hälften gick till någon slags trädgård medan tre + jag valde The Jane Austen Centre. Det var något som jag verkligen uppskattade och nu, mer än någonsin, vill jag inte bara ha sett alla filmerna utan också ha läst böckerna. Wonderful!

Efter detta drog vi oss hemåt igen. Kan låta som vi inte hann med så mycket och det är sant. Var en väldigt lång tur för några få timmar i staden men var trots det värt det.

Var väl hemma runt halv åtta, dvs. en så där 12½ timmar senare, och då åt jag lite pizza, en glass och casewnötter medan jag tittade på Xfactor (som vårt Idol) och ytterliggare ett avsnitt av Svenska Hollywood fruar. Har funkat perfekt för en lördagkväll på egen hand!

Nu ska jag snart sova. Tro det eller ej - i morgon ska Sandra gå i kyrkan!

SEE YA!
Kommentarer

★ Vill du skriva nått? Skriv det isf här :) ★



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du nån e-mail?


Kanske en hemsida lr blogg oxå?


Ditt söta meddelande till mig!

Trackback



RSS 2.0