Produktiv dag - nja inte direkt va...haha


.......DATUM: 2009-11-27 Klockan: 09:37:06

HEJ!

Satt och skrev igåkväll, naturligtvis hängde sig datan och hälften försvann...men får väl skriva om en del nu på morgonen.  S¨med andra ord handlar det om igår även om det står kanske står idag någonstans :P

Jo på sätt och vis har det varit en produktiv dag...men inte riktigt tack vare mig!
Började tidigt eftersom jg mötte upp Louise halv nio. Satt sedan i bibblan med Erik och Louise och försökte plugga lite inför den långa redovisningen som handlar om att ha engelska som ett extra språk och inte modersmål i England. Vi tyckte ju att det passade bra med tanke på att det är vad vi håller på med jjust nu...haha!  För min del var pluggandet idag inte produktivt...men hade kul iaf. Gick dessutom över till en av lärarna för att se om de ämnen jag börjat spåna kring var okej att köra vidare på. Och hon sa ja, vilket är otroligt skönt. Nu vet jag iaf vad jag ska göra i två av de kvarvarande tre uppgifterna. Det ska vara en jämförelse mellan England och Dverige gällande skolsytem och det blir 
1. svårigheten att jämföra länderna pga av olika system
2. skillnader i kursplaners mål för att göra elever till medborgare som väljer att rösta
visst låter det intressant ;)
Dessutom börjar jag känna vad den  tredje börjar jag luta åt!! Säger inget än dock eftersom jag vill fundera lite till...

Efter lunchen hade Louise och jag engelska. Idag börjad evi dock 12 eftesom vi hade avslutning, sista engelska lektionen!!! Lediga torsdagar de sista veckorna :) Det var trevligt, och vi hade ett knytkalas!! Det betydde att jag fick prova på ytterliggare några engelska läckerheter haha. Ja för att vara ärlig var väl inte allt speciellt gott...men nu har jag ju iaf testat!
Lektionen efter fikandet var helt okej, men mot slutet höll jag på att få en liten chock! Läraren berättade att hon hittills satt betyg på 12 av de dryga 30 uppsatserna. Kankse bör berätta att betyg sätts i procent, där under 40 är underkännt, och där 100 räknas som något av såpass bra kvalitet att det är redo att publiseras (ja lycka till med att få det du). Över 70 är riktigt, riktigt bra och 58 är genomsnittet på skolan totalt. Läraren säger då att av dessa tolv, som naturligtvis inte namnges, är alla godkända och har procent frånhögre 50 upp till 80. Sen lägger hon till att den enda av dessa tolv rättade nämnde Sverige, så hon vet att en är min eller Louises!! Höll på att sluta andas ett tag där då kan jag lova!! Blev jättestressad.
Låter kanske lite konsitigt men var helt säker på att det var Louises och att jag sumpat min, vilket egentligen är en väldigt ologisk tanke eftersom Louise och jag vanligtvis är ganska jämna. Så nu har Louise pratat lite vett i skallen på mig och jag har insett att det kan vara vilken som. Det bästa med detta är ju att eftersom vi brukar vara jämna och den ena har minst höga 50 är det osannolikt att den andra skulle ha 20 procent lägre och ha underkänts. Så nu är jag ganska lugn trots allt, och trots att jag inte tänker "ropa hej innan jag kommit över till andra sidan bäcken" så är jag lugnad. Chansen att jag klarat den känns klart större än innan :)
Just det...sen la hon till att engelska i uppsatsen av svensken, dvs Louise eller mig, hade bättre engelska än flertalet av engelsmännen!! Det är ju stort :D Och eftersom vi hjälper och läser igenom varandras och så kan vi båda känna oss stolta över det iaf haha

Sen var vi på gymmet! Erik, Louise och jag! Antar att träningsverk kommer komma smygande under dagen, och jag skulle gissa på armar, ben och mage. Och Erik kommer hog ha träningsverk i magen iaf hahaha

Kvällen var definitivt oproduktiv...och tråkig, fram till jag skypade en stund med Lousie. så en bra avslutning på dagen i alla fall :)

Men nu måste jag göra mig iordning. Ska till Portsmouth med Louise och Erik.

Ses Och Kramar





PS. två bilder från thanksgiving :)




klänningen är ett av de senaste inköpen...hade den på praktiken tidigare på dagen...
hittade ingen bättre bild på den, sorry
glömde nämligen kameran

Kommentarer

★ Vill du skriva nått? Skriv det isf här :) ★



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du nån e-mail?


Kanske en hemsida lr blogg oxå?


Ditt söta meddelande till mig!

Trackback



RSS 2.0