Nedräkningen har börjat!


.......DATUM: 2009-11-25 Klockan: 21:46:20

HEJ!

Nu är det redan den 25 november och om en månad har julen passerat! Förstår du vad det menar?? Att det är mindre än en månad innan jag är hemme igen. Innan jag kan träffa er igen. Ska bli så kul att se er och jag längtar!!

 

Men än är jag här i Bognor och jag trivs fortfarnade som fisken i vattnet ;) om man bortser från de uppgifterna som ligger var framför vill säga! Men de kommer jag klara likväl...hoppas jag!

Igår var det skola som gällde och sedan var vi inne i Bognor eftersom Louise letade julklapp till sin bror. Det slutade dock med att Erik var den enda som handlade: Skor och skjorta!! Mycket fint, mycket fint!

Idag var vi på skolbesök på en högstadieksola, vilket här betyder åldrarna 11-16. Var helt okej men inget jättespeciellt direkt. Var nämligen med på en gymnastik-lektion och det är ju inte riktigt vad jag själv kommer udnervisa i längre fram. Men ja, ja. Jag har varit där, det var intressant och det är klart.

Efter det har jag varit på en "amerikansk thanksgiving middag" och det var jättekul. Med undantag för en person, samlades hela CIRT gänget hemma hos två av tjejerna och amerikanerna hade hjälpts åt att laga mat! Var kalkon, med "stuffing", potatismos, sås, glaserade morötter m.m. Och till efterrätt var det kakor, äpplepaj, pumpapaj, pamparulle, kola-och pecanpaj. Som du förstår är jag mätt!!!

Kom hem för inte jättelänge sen men har inte kommit så långt! Hade fått brev från mamma och pappa idag. JÄTTEKUL! En adventskalender. JIPPIE!!!
Och sen har jag skypat med dem, och då farmor ringde hem till dem lyckades jag prata med henne oxå. Blev ett lite komiskt samtal eftersom hon pratade i telefonen i Kvänum till Skara och därifrån hörde jag henne på skype. Haha. Helt otroligt vad teknik kan göra, och det gjorde mig glad. Kul att prata med henne!! Och nu längtar jag än mer till julafton och farmors köttbullar, revben och noguat/marsipangodisar :D

Och tack Christine, saknar dig med!!

Nu ska jag gå och äta igen....kommer nog få smuggla ner korven i papperskorgen idag för den ser ovanligt äckligt grå ut idag. Får helt enkelt äta sötpotatis, gröna böner och sparris. Lär nog inte svälta med tanke på vad jag åt på thanksgiving måltiden tidigare ;)

Höres snart

Krama om

Kommentarer

★ Vill du skriva nått? Skriv det isf här :) ★



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du nån e-mail?


Kanske en hemsida lr blogg oxå?


Ditt söta meddelande till mig!

Trackback



RSS 2.0