Många dagar senare...


.......DATUM: 2009-12-08 Klockan: 21:06:01

HEJ igen!

Tror faktiskt att detta är det längsta det dröjt mellan mina inlägg sen jag startade...och de är inte för att jag varit borta utan för att det har varit fullt upp. Plugg är givitvis det som tagit mest tid men lite annat har jag faktiskt hunnit med också :)

 

I lördags var jag ju iväg på fotboll, högsta ligen i England och match mellan Portsmouth och Burnley. Och jag kan berätta att jag är HELT såld!! Det var helt fantastisk att se en sådan match live. Det må hända att det inte var topplagen och att själva spelet inte var på topp men vilken känsla det var att sitta där. Visst tycker jag om att se på fotboll på tven, och visst är det kul att se när folk man känner spelar men detta var helt jäkla fantastiskt. Sååå himla roligt!!

Vi satt längst ner och i stort sett i höjd med spelet, i en arena som var full med 20 000 åskadare! Stämningen var riktigt bra, och det blev ju bara bättre i och med att Portsmouth tog ledningen i andra med 1-0, och sedan avgjorde med 2-0. Innan dess hade de till och med lyckats bränna en straff som var helt uruselt slagen (jag menar verkligen urusel...målvakten behövde knappt röra sig, så mesigt slagen var den). Hur som helst var matchen riktigt rolig och jag kände mig helt euroforisk!!

Av den anledningen kan det bli ytterliggare en match innan hemförd! Portsmouth mot Liverpool :) Nu är det ju så att Portsmouth ligger sist i serien på 10p efter 15 matcher men efter den matchen, min första match och med den stämningen har jag nog gått och blivit ett Portsmouth fan haha. Ja, jag hoppas iaf att de inte åker ut!
Oooo...så kul var det!!!
Kändes dessutom så overkligt att vara en ca. 2 meter ifrån spelarna på planen. De var ju så nära!! Sen desstom lyckades jag nästan få bollen i huvudet två gånger! Första gången var jag smart nog att skydda väskan istället för ansiktet. Ja, jag duckade inte ens! Tur att den åkte någon rad bakom. Andra gången tänkte jag lite längre och både dukade och gömde ansiktet, men då var den inte alls lika nära :P Är ju iaf tur att jag lär mig hihi


Ja och var har hänt mer då?
Jo uppsatsen för Comp Ed är nästan klar. Ska kika igenom källförteckningen igen för det är några jag är osäker på om jag gjort rätt men annars är det klart. Louise har till och med läst igenom den. Känner mig väl inte hundra med den...men det känns som att jag ändå borde passera godkänt nivån med några procents marginal. *hoppas*
Dessutom har redovisningen kommit till slutskedet. Ska fixa till mina sidor i Powepoint presentationen på datorn och träna in vad jag ska säga...men allt är färdigkomponerat och vi gjorde första testet ihop alla tre idag. Vi klarar minuterna så känns lovande. Ska nog klara den med.
Med andra ord är det Citizen-uppsatsen kvar. har ju skrivit inledningne på 472 ord men annars är det tomt. Först av allt måste jag läsa på faktan, sen skriva, men det blir torsdag-söndag som gäller för den.
Anledningen till att jag inte börjar nu är för idag ska gå åt till källorna i den andra uppsatsen och imorogn ska vi iväg till Sikh-skolan. Får berätta mer om den när varit där men det ska bli spännande...speciellt med tanke på att det verkar som att vi måste täcka håret när vi ska dit...mer om det nästa gång :)


Dessutom!!
De senaste dagarna har jag fått två JÄTTEROLIGA överraskningar! Fick ett brev från min mammas kusin Anette med familj för några dagar sedan vilket gjorde mig jätteglad och idag när jag kom hem, efter en lång pluggdag, låg det ytterliggare ett brev på sängen i mitt rum! Ett långt jättemysigt brev från Farmor :D (Du skulle bara veta hur glad du gjorde mig! Satt och log medan jag läste och har fortfarande kvar leendet på läpparna. Dessutom är jag glad att du tar hand om dig där hemma. Vi ses ju snart!!) Så det gjorde verkligen min dag idag :D


Men nu ska jag ner och fixa lite mat!
Ska försöka att inte dröja så här länge till nästa gång :)

Krama om

 

PS. Hemma om 13 dagar!!! :D

Kommentarer

★ Vill du skriva nått? Skriv det isf här :) ★



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Har du nån e-mail?


Kanske en hemsida lr blogg oxå?


Ditt söta meddelande till mig!

Trackback



RSS 2.0